GeenNuance.nl


OV-druk
22/01/2007, 19:34
Filed under: Autoriteiten, Fout, Geld, Politiek, Rondom DOL

Eigenlijk was ik de laatste paar maanden erg te spreken over de verhoging van de parkeertarieven bij ons in het dorp. Ik heb er toch niets mee te maken en het is goed voor het milieu. Prima toch? Nou ja, tot vandaag dan.

Normaal gesproken ga ik altijd naar Maat F. toe, maar vandaag was het dankzij twee redenen eens andersom; ik moest in het kader van wat research naar An Inconvenient Truth (zó erg is het allemaal ook weer niet, Al. En je kan je frustratie over Florida ook op een normale manier uiten) en besloot maar iemand mee te nemen, ik had toch nog twee gratis bioscoopkaartjes liggen en Maat F. moest mijn opnieuw ingerichte interieur nog bewonderen – hij stond met z’n bek vol tanden.

Nu is Maat F. geen OV-gozer. Moest bij ons in het dorp dus mee op mijn strippenkaart – hetgeen niet erg is. Maar voordat hij hier binnen kon zetten, diende hij wel eerst zijn voiture te parkeren. Tegen welk tarief? Een schrikbarende €2,10 per uur. Nou ja, hij heeft nog het ‘voordeel’ dat hij er na negen uur gratis staat, maar tot morgenochtend negen uur is hij wel elf euro lichter. Is het college, waar ‘mijn’ partij – ik ben geen lid – deel van uitmaakt, niet toch een beetje doorgeslagen?

Ja, zelfs de grootste milieufreaks kunnen soms tot inkeer komen. Als er maar een gegronde reden is. Tja, don’t mess with my friends, want dan krijg je met mij te maken. Dat u het ook even weet.


12 Comments so far
Leave a comment

€ 11 voor effe een wagen te stallen? Goh, ik denk dat ik een parkeermeter in m’n voortuin ga zaaien.

Comment by Thirty

Heb vertrouwen in de partij [GL?] die jouw sympathie heeft. Zij weten wat goed is voor haar burgers, en de Gemeente moet toch ook ergens haar inkomsten vandaan kunnen halen 😀

Comment by Cloud Nine

Ja, daar wordt je inderdaad niet erg blij van. Ze zouden het eigenlijk gewoon goedkoper moeten maken als je langer staat zodat het winkelend publiek het meeste betaalt. Daar is het toch ook eigenlijk voor bedoeld?

Comment by Maronius

Beetje jammer DOL, ik ben juist de laatste tijd meer gaan nadenken over het milieu.

Die “Inconvenient Truth” is misschien helemaal niet overdreven dat is het probleem juist. Juist in Amerika lobby-en grote bedrijven zodat ze lekker bezig kunnen blijven. En geloof jij echt dat iemand als Bush, die nu zegt dat er binnen afzienbare tijd minder verbruikt moet worden, zichzelf serieus neemt, hij roept elk jaar in “The State of The Union” dat hij iets wil doen aan het milieu….

Maar veel mensen beseefen niet dat het echt misgaat. Kijk trouwens naar het weer hier in Nederland de afgelopen tijd, dat is nog maar een voorbode, het gaat steeds extremer worden…meer regen of langer warm…
Jammer dat jij alleen maar denkt in de vorm van parkeergeld (het zal wel een opwelling zijn).

Comment by Onzin

Tja, weten we dat ook weer inderdaad.

En maar hoe is die film? Want ik wilde m eigenijk ook nog wel zien maar heb eigenlijk het idee dat t allemaal nogal overdreven wordt.

Comment by Eva

pff lekker duur zeg! Hier in het dorp betalen we 80 ct per uur..niet slecht he 😉

Comment by Lonnekez

Hoge parkeertarieven hebben volgens mij helemaal niks met milieu te maken, maar gewoon met autootje pesten!

Comment by Actiefront! / Rokersdag

@Thirty:
Echt goed zaken doen…

@Cloud Nine:
Ja, maar om dat nou aan de rand van het dorp ook nog te doen…

@Maronius:
Ja. Maar zo leuk kan je bij mij in de buurt helemaal niet winkelen. Alleen de noodzakelijke dingen zitten er. Maar heb je wat nodig, dan moet je altijd nog maar de andere kant van het dorp.

@Onzin:
An Inconvenient Truth is helemaal overdreven. Want de opwarming van de aarde heeft helemaal niets met CO2 te maken. Ik heb vorige week een interview gemaakt dat de geschiedenisboeken in gaat… We gaan af op een dikke mea culpa van de wetenschap. Wat het wel is vertel ik lekker nog niet. Want dit valt goed te verpatsen.

@Eva:
Eh… zelfs ik vond de film ongenuanceeerd…

@Lonnekez:
Maat F. betaalt bij hem in het dorp niets.

@Actiefront:
Autootje pesten ben ik een groot voorstander van. Alleen niet die van mijn vrienden… En wanneer iemand dan toch al in een zuinige Toyota rijdt, dan vind ik dat daar best rekening mee gehouden mag worden.

Comment by DOL

Het is toch niet een interview met die kerel die ook in de Staat van Verwarring was, trouwens ik denk dat het echt geen mea cilpa wordt, dit wordt net zoiets als het roken in de jaren ’50. Toen werd er ook alles aan gedaan om maar te ontkennen dat het slecht was voor je gezondheid, aardig gelukt, het is pas in 1994 officieel erkent als schadelijk voor de gezondheid (leuk voor al die mensen in de jaren er tussenin). Maar goed dat is wel door de wetenschap bereikt, hopleijk kan het nog een beetje op tijd ook dit wederkeren, ik snap trouwens niet hoe je erbij komt dat CO2 niets met opwarming te maken heeft….daar ben ik wel benieuwd naar hoe je dat dan ziet…

Comment by Onzin

@Onzin:
Ik weet niet welke kerel er bij De Staat van Verwarring was. Ik kijk er niet dagelijks naar, zie het slechts af en toe. Ik ontken niet dat de aarde opwarmt, maar het heeft een andere reden. Weet je wat, ik stuur je binnenkort wel een kopie van het interview. Mits je belooft deze informatie niet wereldkundig te maken alvorens ik mijn verhaal gepubliceerd heb gekregen.

Comment by DOL

Die klimaatveranderingen komen heus niet alleen door ons mensjes hoor, ookal vinden we onszelf zo belangrijk. Wel hebben we er een rol in natuurlijk.

Toevallig vandaag op nu.nl

http://www.nu.nl/news/963706/85/VN_laken_rol_mens_bij_opwarming_aarde.html

en

http://www.nu.nl/news/963486/85/%27Opwarming_van_de_aarde_niet_enkel_door_mens%27.html

Comment by Maronius

@Maronius:
Er is een verschil tussen ‘niet enkel door de mens’ en ‘niet door de mens’.

Comment by DOL




Leave a comment